خلاصه کتاب :«قورباغه ات را قورت بده»

حتما از این حرف تعجب کرده اید. اکنون منظورم را از بیان این جمله 

برای شما توضیح می دهم:

  «قورباغه » در واقع سخت ترین و مهم ترین کاری است که باید

انجام بدهید.

  هر کدام از ما یک سری عادت داریم.95 درصد موفقیت شما در کار

 و زندگی بستگی به عادتی دارد که در خود پرورش می دهیم.در واقع

این عادات از طریق تمرین و تکرار قابل یادگیری و یا تعویض است.شما

هر عادتی که داشته باشید از لحاظ عاطفی به گونه ای برنامه ریزی

شده اید که موفقیت و پیروزی برایتان احساس مثبتی ایجاد می کند.هر

اندازه آن کار مهمتر باشد در وجود خود و دنیای اطرافتان شادی و اعتماد به نفس و قدرت بیشتری احساس می کنید.

  پیروزی و موفقیت در یک کار مهم باعث ترشح اندرفین در مغز شما

می شود.جریان اندرفین باعث می شود که شما احساس فلامیک و

اعتماد به نفس بیشتری نمایید.یکی از رسیدن به موفقیت این است که شما در خود یک نوع اعتیاد مثبت نسبت به اندرفین مغز خود و احساس

افزایش اعتماد به نفس حاصل از آن ایجاد نمایید.

  یکی از راه های رسیدن به زندگی عالی و موفقیت شغلی و رضایت

کامل از خود این است که عادت آغاز کردن کارهای مهم و به پایان

رساندن آن را در خود پرورش دهید.تمرین کلید تسلط بر هر عادتی است. با تمرین می توانید هر عادتی را که دوست دارید یا لازم می دانید در

خود پرورش دهید.

 برای پرورش عادت های خود و بدست آوردن مهارت های لازم برای

موثر بودن و موفقیت  می توانید کارهای زیر را انجام دهید و نتایج آن ا در زندگیتان مشاهده کنید:

1.میز را بچینید

یعنی پیش از آنکه قورباغه خود را مشخص کنید و آنرا بخورید باید

دقیقا مشخص کنید در هر زمینه از زندگی به چه چیزی می خواهید

برسید. مهمترین اصل در رابطه با کارهای فردی مشخص بودن هدف

است. هر اندازه هدفتان روشن تر باشد راحت تر می توانید بر تنبلی خود

غلبه کنید و سریع تر کارهایتان انجام می گیرد.شما می توانید تا آخر عمر از یک روش قوی و موثر برای مشخص کردن اهدافتان و رسیدن به

آنها برخوردار شوید که شامل هفت مرحله ساده می باشد:

   1) دقیقا مشخص کنید که چه می خواهید.

تصوری از آنچه می خواهید به آن برسید را در ذهن خود ایجاد کنید.

   2) هدفتان را روی کاغذ بیاورید.

هدفی را که نتوان روی کاغذ آورد فقط یک خیال پردازی یا آرزو است.

علاوه بر آن اگر هدفتان را بر روی کاغذ ننویسید ممکن است دچار

سردرگمی و اشتباه گردید.

   3)برای هدف خود مهلت یا وقت تعیین کنید.

اگر هدف فاقد مهلت باشد فاقد آغاز یا پایان واقعی است و به طور طبیعی

 در انجام آن تنبلی نموده و کار کمی انجام می گیرد. اهدافی که به

صورت واضح بر روی کاغذ آورده شده باشند تاثیر حیرت انگیزی بر

روی طرز تفکر شما دارند. خلاقیت شما را بیشتر می کنند و به شما

انگیزه کار می دهد.

  ۴)از همه کارهایی که باید انجام دهید تا به هدف تان برسید فهرستی

تهیه کنید.

این فهرست خط و مشی شما برای پیشروی را مشخص می نماید.

   5)فهرست را به یک برنامه تبدیل کنید.

یعنی کار هایی که در لیست خود آورده اید را اولویت بندی کنید.

به این ترتیب هدف خود را به کار های کوچکتر تقسیم بندی می کنید.

خواهید دید که با این کار تا چه اندازه رسیدن به هدف آسان تر خواهد شد.

   6) بلافاصله طرح خود را به مرحله اجرا بگذارید.

برنامه متوسطی که به خوبی اجرا شود بهتر از برنامه عالی است که

هرگز اجرا نشود. برای رسیدن به هر نوع موفقیت عمل کردن بهترین

چیز است.

  7) در راه رسیدن به هدفتان هر روز قدمی بردارید.

   هر روز تعداد صفحات مشخص درباره موضوع مورد نظرتان را

   مطالعه کنید. با تعدادی از مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. تعداد

   مشخصی لغات خارجی بیاموزید. به میزان مشخصی ورزش کنید.

خلاصه مطلب اینکه:

  یک برگ کاغذ بردارید و لیستی از ده هدفی که می خواهید در سال

آینده به آنها برسید را تهیه کنید. هدفتان را طوری بنویسید که گویی

یک سال گذشته و به این اهداف رسیده اید،یعنی در نگارش اهداف از جملات حال،افعال مثبت و ضمیر اول شخص استفاده کنید.

مثلا«من سوار اتوموبیل.... هستم.» و....سپس مراحل 3 به بعد بالا

را طی کنید.

2)برای هر روز از قبل برنامه ریزی کنید.

  شما چه طور بزرگ ترین و زشت ترین قورباغه تان را

می خورید؟توانایی شما در تعیین اهداف، برنامه ریزی و اقدام برای

رسیدن به هدف تعیین کننده خط مشی شما در زندگی می باشد.

الکس مک کنزی می گوید:

«کار بی برنامه دلیل هر شکستی است.»

 قابلیت شما در خوب برنامه ریزی کردن قبل از عمل کردن معیار

توانایی کلی شماست. یکی از اساسی ترین اهداف شما در کار باید این

باشد که بیشترین بازده ممکن را از سرمایه انرژی های ذخیره خود

بدست آورید. هر اندازه وقت بیشتری صرف برنامه ریزی نمایید،

کارایی و تاثیر گذاری شما نیز بیشتر خواهد بود.

شما برای اهداف مختلف نیاز به لیست های مختلف دارید.ابتدا باید

یک لیست اصلی از کلیه کارهایی تهیه نمایید که در آینده دور یا نزدیک

می خواهید انجام دهید.سپس آنها را اولویت بندی کنید. همواره بر

طبق لیست تهیه شده عمل کنید. هر زمان کار تازه ای پیش رویتان

قرار گرفت قبل از هر اقدامی آن را به لیست اضافه نمایید.از همان روزی که کار کردن از روی لیست را آغاز کنید 25% یا بیشتر میزان کارایی

تان افزایش می یابد.

اول: کارهایی که هنوز تمام نکرده اید و سپس کارهایی که روز بعد

باید انجام دهید را به لیست خود وارد کنید.

دوم: یک لیست ماهانه نیاز دارید که آن را در پایان هر ماه برای ماه

بعد تهیه می کنید.

سوم: باید لیست هفتگی داشته باشید که در آن برای کل هفته تان

برنامه تهیه می کنید.

چهارم: باید موارد را از لیست های هفتگی و ماهانه خود به لیست

روزانه منتقل کنید.

پنجم: در هر روز در لیست روزانه کنار کارهایی که انجام می دهید،

 تیک بزنید.این کار تصویر قابل مشاهده ای از انجام کارها را در

 اختیارتان قرار می دهد و اعتماد به نفس وعزت نفس شما را افزایش

می دهد.

پیشرفت مدام و قابل مشاهده شما را به سمت جلو به پیش می برد و

کمک می کند بر تنبلی خود غلبه نمایید.

  یکی از مهمترین قوانین کارایی فرد قانون 90×10 است. این

قانون می گوید 10% از وقتی که قبل از انجام کار صرف

برنامه ریزی می کنید، معادل 90%  وقتی را که در حین انجام

کار صرف می کنید صرفه جویی می کند.

3)قانون 20×80 را در همه امور به کار بگیرید.

/ 0 نظر / 132 بازدید