خلاصه کتاب قورباقه

بسمه تعالی

 

 

 

پروژه درس مدیریت

13/2/1388

 

 

 

 

 

موضوع  :  خلاصه کتاب " قورباقه را قورت بده! "

نام  :  احمد

نام خانوادگی  :  شاهواری

شماره دانشجویی  :  8413023

 

 

 

1.سفره را بچینید

برای موفقیت یک ویژگی هست که انسان باید آن را داشته باشد و آن هم مشخص بودن هدف است.یعنی فرد باید بداند که چی می خواهد و شدیدا خواستار به دست آوردن آن باشد.

پس همین الان یک ورق کاغذ بردارید و ده هدفی را که می خواهید به آن برسید لیست کنید و آنها را با صراحت وقطعیت بیان کنید.

یک روش عالی برای موفقیت در کار این است که افکارتان را روی کاغذ بیاورید و یکی از بدترین راه های استفاده از وقت این است که کاری را که به هیچ وجه لازم نیست به بهترین وجه انجام دهیم.

2.برای هر روز از قبل برنامه ریزی کنید

برناهم ریزی  آوردن آینده به زمان حال است تا بتوانید همین حالا کاری برای آن انجام دهید.پس از همین امروز تهیه برنامه روزانه هفتگی وماهانه خود را شروع کنید.و آن هایی که اولویت بیشتری دارند را زودتر بنویسید.

3.قانون 20 / 80 را در همه امور به کار بگیرید

ما همیشه وقت کافی داریم به شرط آنکه هم بخواهیم و هم درست از آن استفاده کنیم.در مقابل این وسوسه که اول کارهای کوچک را سرو سامان دهید مقاومت کنید.

پس از بین لیستی که تهیه کردید آنهای را که جزو 10 تا 20 درصد کارهایی هستند که 80 تا 90 درصد از نتایج مورد نظر شما را به بار می آورند مشخص کنید و تصمیم بگیرید که وقت بیشتری را صرف فعالیت های معدودی بکنید که می توانند در زندگی شما تحول واقعی ایجاد کنند و وقت کمتری را صرف فعالیت های کم اهمیت تر بکنید.

4.پیامد کارها را در نظر داشته باشید

میزان بزرگی و موفقیت هر فرد بستگی به این دارد که تا چه حد می تواند همه نیروهایش را روی یک کار متمرکز کند.طرز تفکر بلند مدت باعث بهبود تصمیم گیری کوتاه مدت می شود.آینده نگری فعالیت های فعلی ما را تحت تاثیر قرار می دهد و در اغلب مواقع حتی تعیین کننده آنهاست.

هیچ وقت برای انجام همه کارهای لازم وقت کافی وجود ندارد پس هر روز و هر ساعت تعیین کنید که بهترین استفاده ای که می توانید در آن زمان از وقت تان بکنید چیست و سپس خود را موظف کنید تا همیشه بهترین استفاده را از وقت تان بکنید.

5.روش تنبلی سازنده را تمرین کنید

مدام برای انجام وظایف و کارهای اصلی خود وقت ایجاد کنید.هر روز برای انجام کارهای فردا برنامه ریزی کنید.چند کار کوچک را که باید حتما انجام شوند همان اول صبح انجام دهید.بعد بلافاصله به سراغ وظایف اصلی و مهم بروید و کار را تا تمام کردن آنها ادامه دهید.میزان موفقیت شما در استفاده بهتر از وقت و کنترل زندگی فقط بستگی دارد به اینکه تا چه حد میتوانید از انجام کارهایی که در زندگی تان اهمیت کمتری دارند دست بردارید.

6.روش الف ب پ ت ث را مدام به کار بگیرید

نخستین اصل موفقیت تمرکز است.یعنی همه نیروهایتان را روی یک نقطه متمرکز کنید و به چپ و راست منحرف نشوید.پس لیست کارهایتان را مرور کنید و در کنار هر کدام از آنها الف ب پ ت یا ث بگذارید.کار اف خود را انتخاب کنید و بلافاصله آن را شروع کنید و خودتان را موظف کنید تا این کار را به اتمام نرسانده اید دست به کار دیگری نزنید.

7.روی حوزه های کلیدی تمرکز کنید

وقتی همه نیروهای جسمی و ذهنی متمرکز شوند توانایی انسان برای حل مشکلات به طور حیرت انگیزی چند برابر میشود.حوزه ای که در آن ضعیف ترین عملکرد را دارید منتها درجه استفاده از همه توانایی ها و مهارت های شما را تعیین میکند.

حوزه های کلیدی کارتان را تعیین کنید و حوزه هایی را که مجبور هستید در آنها عملکرد عالی داشته باشید لیست کنید سپس به هر کدام با توجه به نحوه عملکردتان از یک تا ده نمره بدهید و آنگاه توانایی یا مهارتی را که اگر در آن عالی بشوید بیشترین تاثیر را که روی کارتان دارد تعیین کنید.

8.به قانون سه مورد عمل کنید

هر جا که هستید با هر امکاناتی که دارید کاری را که از دست تان برمی آید انجام دهید.در سر کار کیفیت وقت و در خانه کمیت وقت مهم است.

سه وظیفه مهم تان را در کار مشخص کنید و " سه کار مهم " خودتان را پیدا کنید سپس تمام روز با تمام وجود ذهن تان را روی این سه کار متمرکز کنید.آن ها را اولویت بندی کنید و برای رسیدن به آن ها برنامه ریزی کنید و هر روز طبق برنامه کار کنید.

9.پیش از شروع مقدمات کار را کملا فراهم کنید

میزان کارایی شما هر چه باشد توانایی های بالقوه شما بیشتر از ان است که تا کنون به فعل درآمده است.نگاه دقیقی به میز کارتان بیندازید هم در خانه هم در محل کار آن وقت از خودتان بپرسید "چه جور آدمی در یک چنین جایی کار میکند؟" هر چقدر محیط کارتان تمیزتر و مرتب تر باشد بشتر احساس مثبت بودن خلاقیت و اعتماد به نفس میکنید.

/ 1 نظر / 21 بازدید
حامد بهرامی

سلام احمد جان.قورباقه نه قورباغه[ساکت] درستش کن...