اسامی 4 شرکت به همراه  توضیحی راجع به بازار هدف و تقسیم بازار آنها


به نام خدا

1. فروشگاه لوازم خانگی تهران کالا :  بازار هدف آن کلیه خانواده ها هستند. یک بازار تمرکزی محسوب می شود، که تمرکزآن روی عرضه لوازم خانگی است. هم چنین برای هر کدام از محصولات بر اساس مشخصات و ویژگیهای مختلف آن وسیله – برای مثال یخچال – دسته بندی و تفکیک صورت گرفته است .بنابر این از این جهت یک بازار تفکیکی نیز محسوب می شود .عوامل موثر در تقسیم بازار آن ، عوامل جغرافیایی و جمعیت شناسی و عوامل روانکاوی است .  

  :  آدرس سایت http://www.tehrankala.com/  

2. موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان : بازار هدف آن عمدتا کاربران اینترنت هستند. این موسسه در سایت خود محصولات فرهنگی اش را در طبقه بندی های مختلف قرار می دهد .هدف این موسسه بیشتر اطلاع رسانی و زمینه های آن اجتماعی، سیاست، خانوادگی، ورزشی، ... است.جزء بازار تفکیکی محسوب می شود .عوامل جغرافیایی و جمعیت شناسی ، در تقسیم بازار آن موثر بوده .

آدرس سایت : www.tebyan.net  

3. شرکت  ال جی : محصولات آن در 3 دسته کلی طبقه بندی شده که هر کدام بازار هدف مخصوص به خود را دارند. مثلا محصولات الکترونیکی آن مانند اجزای کامپیوتر و گوشی موبایل و ...که بازار هدف آن تقریبا تمام افراد جامعه هستند . لوازم برقی خانگی نیز به همین صورت .بازار آن تفکیکی است .

آدرس : www.lg.com

4. شرکت سامسونگ : این شرکت نیز مانند ال جی یک بازار تفکیکی است .

آدرس : www.samsong.com