مهران آشیانی 8412001

شهرداری لس آنجلس راه حلی جالب برای حل مشکل کوتاه کردن فضای سبز بخشهای مرکزی شهر پیدا کرده است. حدود صد بز برای کوتاه کردن چمنها و خوردن شاخه های بلند درختان به استخدام شهرداری در آمده اند و مسؤولان شهرداری می گویند این کار از استخدام کارگر برای مرتب کردن فضای سبز با صرفه تر و در عین حال با محیط زیست هم سازگارتر است


 

سازما ن خلاق

شهرداری لس آنجلس راه حلی جالب برای حل مشکل کوتاه کردن فضای سبز بخشهای مرکزی شهر پیدا کرده است. حدود صد بز برای کوتاه کردن چمنها و خوردن شاخه های بلند درختان به استخدام شهرداری در آمده اند و مسؤولان شهرداری می گویند این کار از استخدام کارگر برای مرتب کردن فضای سبز با صرفه تر و در عین حال با محیط زیست هم سازگارتر است

شهردار لس آنجلس از برنامه ای به منظور ارائه  خدمات اینترنتی بی سیم رایگان و یا بسیار ارزان در سراسر این شهر تا سال 2009 خبر داد.اینکار باعث تمرکز کامل بر اطلاعات شهری می شود   پایان سال

لس‌آنجلس به عنوان جدی‌ترین رقیب از ایالات متحده آمریکا به کمیته مرکزی برگزاری مسابقات المپیک در سال 2016 معرفی شده است.

بی تردید برگزاری مسابقات المپیک در این شهر می‌تواند گردشگران بسیاری را به این شهرها جذب کند و باعث سود اقتصادی فراوانی برای هر کدام از این شهرها شود
کارشناسان برآورد می‌کنند که برگزاری احتمالی مسابقات المپیک در شهر لس‌آنجلس بیش از ۷ میلیارد دلار درآمد نصیب این شهر کند و ۶۷هزار شغل تازه برای ساکنان آن به وجود آورد

مطالعات کارشناسان اقتصادی نشان داده است در صورت برگزاری مسابقات المپیک سال ۲۰۱۶ در شهر لس‌آنجلس، این مسابقات اثرات مهم و قابل توجهی بر شرایط اقتصادی این شهر خواهد داشت

طبق نتایج مطالعاتی که  به تازگی توسط «سازمان تحقیقات اکونومیک»  منتشر شده برگزاری مسابقات المپیک ۲۰۱۶  در لس‌آنجلس، جمعیتی بالغ بر ۸۷۵ هزار نفر را از سراسر جهان در قالب توریسم ورزشی به این شهر سرازیر خواهد کرد

آنتونیو ویارگوزا، شهردار شهر لس‌آنجلس در مورد برگزاری المپیک در این شهر معتقد است: «مزایده‌هایی که برای برگزاری مسابقات المپیک ۲۰۱۶ به شهرداری ارائه شده به خوبی نمایانگر این واقعیت است که حضور المپیک در لس‌آنجلس از نظر اقتصادی حکم دریافت مدال طلا برای این  شهر را دارد. این روندی است که می‌تواند تا سال‌ها اثرات مثبتی بر اقتصاد کلی شهر لس‌آنجلس داشته باشد

دیوید ویلکاکس، کارشناس «سازمان تحقیقات اکونومیک»، آمار منتشر شده را یک حدس نه چندان دقیق می‌خواند و معتقد است که با آغاز حرکت و پیشروی این طرح، راه‌های به دست آوردن عواید تازه از آن نیز چندین برابر خواهد شد.

بری سندرز، «رئیس کمیته المپیک کالیفرنیای جنوبی» اعتقاد دارد که در مراحل اولیه، صدها هتل، رستوران و مراکز خرید، از درآمد حاصل از برگزاری المپیک در شهر لس‌آنجلس بهره‌مند خواهند شد. علاوه بر آن بیش از ۶میلیون بلیت برای تماشای مسابقات مختلف به فروش خواهد رسید.

سندرز معتقد است که لس‌آنجلس، که پیش از این یکبار دیگر میزبان المپیک بوده، برای برگزاری این مسابقات نیازی به ایجاد اماکن تازه ندارد.

منافع و عواید حاصل از اجرای مراسم المپیک ۲۰۱۶ در شهر لس‌آنجلس به قدری چشمگیر است که اعضای شورای شهر با تصویب بودجه‌ای ۵۰۰ میلیون دلاری، تضمین کرده‌اند که چنانچه شهر لس‌آنجلس در مزایده برگزاری المپیک برنده و در طول برگزاری این مسابقات نیز متضرر شود، این ضررها را  جبران کنند.

روز چهاردهم ماه جاری، کمیته المپیک ایالات متحده آمریکا نام میزبان مسابقات المپیک ۲۰۱۶ را از میان دو شهر شیکاگو و لس‌آنجلس اعلام خواهد کرد و پس از آن در سال ۲۰۰۹ کمیته بین‌المللی المپیک نیز از میان نامزدهای مختلف یک شهر را برای برگزاری این مسابقات انتخاب خواهد کرد.

تاکنون شهرهای توکیو در ژاپن، ریودوژانیرو در برزیل و پراگ، پایتخت جمهوری چک، به طور رسمی پیشنهاد میزبانی المپیک ۲۰۱۶ را به کمیته بین‌المللی المپیک ارائه کرده‌اند.

فکر خلاق:

            در یک برنامه تبلیغاتی که برای معرفی یک مایع شیشه پاک‌کن بکار رفته است بطور خلاقانه میزان قدرت پاک‌کنندگی این محصول به نمایش گذاشته شده است. در این ایده خلاقانه، ما یک ماهی کوچک را در یک تنگ آب می‌بینیم. به دلیل تمیزی فوق‌العاده شیشه و امکان برخورد ماهی به بدنه شیشه‌ای تنک آب، یک کلاه ایمنی توسط ماهی کوچک مورد استفاده قرار گرفته است. در تصویر دوم یک طوطی برای امان ماندن از برخورد احتمالی با شیشه پنجره، از کلاه ایمنی استفاده کرده است.

این دو تصویر به شکلی ظریف و تحسین برانگیز پیام اصلی تبلیغ مورد استفاد یعنی تاکید بر قدرت پاک‌کنندگی این محصول را به مخاطب القا می‌کنند. به همین دلیل دیگر نیازی به استفاده بی‌مورد از متن برای انتفال پیام وجود ندارد. برند مورد نظر نیز با نمایش نمونه‌ای از محصول به شکلی مطلوب شناسانده شده است.

مدیر خلاق:                                               

امیر کسایی یکی از جوانان خلاق، سختکوش و باذوق ایرانی است که توانسته در سطح اول تبلیغات دنیا مطرح شود. وی متولد ایران و تحصیلکرده اتریش است. تحصیلات عالیه خود را هم در کشور فرانسه به پایان رسانیده است.

امیر کارش را به عنوان کپی رایتر در شرکتهای TBWA و Barci & Partner آغاز کرد. سپس همین کار را در شرکت تبلیغاتی Springer & Jacoby ادمه داد و پس از مدتی به عنوان مدیر خلاقیت این شرکت انتخاب شد.

وی از سال 2003 به عنوان رئیس اداره خلاقیت شرکت تبلیغاتی بین المللی و معتبر DDB آلمان فعالیت حرفه ای خود را دنبال نمود. در این مدت در دفاتر هامبورگ، برلین و دوسردولف شرکت DDB فعالیت داشته است.

امیر کسایی در سن 33 سالگی به عنونی یک از جوانترین مدیران خلاقیت در اروپا شناخته می شود. او تا کنون کمپینهای تبلیغاتی هنرمندانه ای برای شرکتهای بزرگ و معتبری همچون مرسدس بنز، اسمارت، کوکاکولا، آلیانز، اپل، آدیداس و اخیراً هم فولکس واگن و اسپیگل طراحی نموده است.

آثار امیر تا کنون موفق شده اند بیش از 1200 جایزه ملی و بین المللی را در جشنواره های مختلف تبلیغاتی شکار کنند. و از این حیث امیر کسایی جز افرادی به شمار می رود که بیشترین جوایز خلاقیت را از آن خود ساخته است.

برخی از جشنواره هایی که امیر جوایز آنها را تصاحب نموده است عبارتند از: جشنواره تبلیغات بین المللی کن، جشنواره تبلیغات بین المللی لندن، جشنواره تبلیغاتی بین المللی اپیکا، کلوپ مدیران هنری آلمان، کلوپ مدیران هنری نیویورک و  جشنوارههای Eurobest،  One Show، Cresta، CCA و ...

در حال حاضر امیر کسایی عضو انجمن مدیران هنری آلمان، انجمن مدیران هنری نیویورک، انجمن D&AD و انجمن  CCAاست. همچنین وی در برخی از جشنواره های بین المللی تبلیغات به عنوان عضو کمیته داوران خلاقیت یا سخنران نیز حضور داشته است. به عنوان نمونه در نهمین جشنواره بین المللی چکش طلایی که چندی پیش برگزار شد به عنوان رئیس کمیته خلاقیت حضور یافت.

لازم به ذکر است که شرکت DDB که در حال حاضر امیر در آنجا مشغول به کار است اخیراً توسط مجله معتبر Adweek به عنوان شرکت تبلیغاتی برتر سال انتخاب و معرفی گردید