سالهاست می گویند اگر اولین کاری که صبح اول صبح می کنی این باشد که قوباغه ی زنده ای را قورت بدهی ریا، چون خاطرت جمع است که می دانی بدترین کاری بوده کة می توانسته در تمام امروز برای تو پیش آید ، با موفقیت آن روز را به پایان خواهی رساند .

کلید دستیابی به سطوح بالای کارآیی و اجرا آن است که این را عادت تمام عمر خود بکنی که هر روز صبح اول اصلی ترین کارت را انجام بدهی .


قورباغه را بخورید

1-  میز را بچینید

یعنی باید تکلیف خود را به طور دقیق روشن کنید .

اصل مهم برای موفق شدن مکتوب اندیشیدن است . برای چیدن و مرتب کردن ونیز دستیابی به هدفها فرمول کارسازی وجود دارد که می توانید برای باقی زندگی تان از آن استفاده کنید . این فرمول از پنج پله ی ساده تشکیل شده است .

پله ی شماره یک : خواست خود را دقیقا ٌ مشخص کنید .

پله ی شماره دو : بنویسیدش . مکتوب بیندیشید .

پله ی شماره سه : برای هدفتان مهلت تعیین کنید .

پله ی شماره چهار : کارهایی را که می پندارید برای دستیابی به هدفتان باید انجام دهید فهرست کنید .

پله شماره پنج : فهرست را به شکل طرح سازمان دهی کنید . یعنی تعیین ترتیب تقدم وتاخر و توالی اجزای فهرست .

پله ی شماره شش : فوراٌ اقدام به اجرای طرح کنید . کاری بکنید.

پله ی شماره هفت : تصمیم بگیرید هر روز کاری انجام دهید که شمارا به هدف اصلی تان نزدیک کند.

2-  برای هرروز پیشاپیش طرح و برنامه تهیه کنید .

درهرکاری ، یکی از مهم ترین اهداف شما باید این باشد که به بالاترین حد ممکن از انرژی ذهنی ، عاطفی و جسمی که صرف می کنید بهره ببرید .

این جمله هفت "پ" ای را به ذهن بسپارید :

پرداخت پلان پیش از پروژه پشتیبان پیروزی بر پشت گوش اندازی .

هرآنچه را می خواهید در آینده انجام دهید در فهرستی بنویسید . و سپس فهرست ماهیانه ای تهیه کنید در پایان هر ماه برای ماه بعد برنامه ریزی کنید . سپس فهرست هفته ای تهیه کنید وبرای کارهایی که در هفته آتی باید انجام دهید برنامه ریزی کنید سرانجام فهرست را روزانه کنید .

3-  در مورد همه چیز قاعده 80/20 را بکار برید .

این قاعده می گوید 20% از فعالیتهای شما عامل 80% از نتایج شما می شود.

4-  به نتایج بیاندیشید .

هرچه مقاصد برایتان روشن ترباشند ، تاثیر آن روشنی بر اعمال اکنون شما بیشتر خواهدبود.

5-   مدام روش الف ب  پ ت ث را بکاربرید.

قاعده این است که تا کاری ازدسته الف بر زمین باقی است نباید به کارهای دسته ی ب بپردازید.

6-  توجه خود را بر زمینه های کلیدی حاصل کارتان معطوف کنید.

برای پیش بردن حرفه خود در دوران زندگی به این پرسش پاسخ دهید :

کدام مهارت است که اگر در خود ایجاد کند و به نحو احسن انجام دهد تاثیر زیاد سازنده ای در کارمن خواهد داشت ؟

مورد اصلیئی را که برای رسیدن به حداعلای کارآیی باید بدست آورید یادداشت کنید.

 

7-  از قانون کارآیی تحت فشار تبعیت کنید.

این قانون می گوید هیچگاه وقت کافی برای همه کارها وجود ندارد اما همواره وقت به اندازه کافی هست که مهم ترین کارها را انجام دهید .

8-  پیش از شروع مقدمات کامل آن کار را فراهم کنید.

یکی از مهم ترین فن ها برای فائق آمدن در پشت گوش انداختن این است که پیشا پیش همه چیز را برای کار آماده کنید .وقتی همه چیز مهیا باشد میل به کار بیشتر خواهدشد.

9-  مدام مشق کنید .

هرچه را لازم است فرابگیرید بگونه ای که بتوانید کارتان را به نحو احسن انجام دهید .

10-          استعدادهای خاص خودرا ارتقا دهید.

شما منحصر بفردید .

11-          گرفت و گیرهای اصلی خود را مشخص کنید.

برشماست که کار خود را مورد بررسی قرار داده و عوامل محدود کننده یا گرفت و گیر آن را مشخص کنید .آنگاه همه انرژیتان را برای گشودن نقطه گیر بکار برید .

12-          هربار یک بشکه پیش بروید .

زندگیهای بزرگ و کارهای بزرگ قدم به قدم ساخته می شود.

13-          به خود فشار بیاورید .

خود را عادت دهید که به خودتان فشار بیاورید ننشینید منتظر تا کسی بیاید و کارتان را انجام دهد .

14-          نیروهای شخصی خود را به حداکثر برسانید .

غذای سبک و سالم بخورید ، مرتب ورزش کنید ، هرسال بطور منظم به مرخصی بروید و زیاد استراحت کنید تا کارهای بیشتری را راحت تر انجام دهید تا بیش از گذشته احساس رضایت کنید .

15-          خود را ترغیب کنید که دست به عمل بزنید .

خوش بینی مهمترین حالتی است که می توانید برای دستیابی به موفقیت حرفه ای و خوشبختی شخصی در خود ایجاد کنید .

16-          موارد سازنده پشت گوش انداختن را انجام دهید .

همه کارها را نمی توان انجام داد مجبورید برخی را به عقب بیاندازید چیزی که مهم است انتخاب تقدم و تاخر است .

17-          دشوارترین کار را اول انجام دهید .

شروع با دشوارترین کار باعث می شود که کار روزانه تان را با یک پرش آغاز کنید درنتیجه از آن به بعد هم پرانرژی تر عمل می کنید و هم بهره دهی بیشتری دارید.

18-          کار را به قطعات کوچک قسمت کنید .

تکنیک کار به روش پنیر سوئیسی است . به کمک این تکنیک هر بار یک سوراخ شبیه سوراخهای پنیر سوئیسی در کار ایجاد کرده و بدین ترتیب خود را درگیر جریان کار کنید .

19-          ذخیره های زمانی بزرگ ایجاد کنید .

برای دستیابی به ستوه بالای کارآیی هر دقیقه تان را به حساب آورید .

20-               نوعی حس فوریت در خود ایجاد کنید .

اهل عمل باشید . به سرعت به سراغ کاری بروید و سریع انجامش بدهید .

21-          کارها را یکی یکی ردیف کنید .

مهم ترین کار خود را انجام دهید . توجه تان را بر ارزشمندی کار معطوف سازید .