نویسنده : نرگس سیدی طبری - ساعت ۸:۳٦ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱/۳۱
 

مدیریت دانش و خدمت مرجع

یکی از شاخه های فرعی اقتصاد دانش است؛ مدیریت دانش ، کاملاً یک مفهوم و روش جدید مدیریت را معرفی می کند. این مفهوم بر تبدیل موهبتهای عقلانی کارکنان و سازماندهی نیروهای سودمند درونی اعضاء کارکنان – نیروی رقابت و ارزش جدید- عمل می کند. مدیریت دانش بر پیوند اطلاعات با اطلاعات، اطلاعات با فعالیت ها و اطلاعات با فرد- برای تحقق اشتراک دانش ( از قبیل دانش ضمنی و دانش صریح) توجه دارد. و با مدیریت اطلاعات کاملا متفاوت است. کارکردهای سنتی کتابخانه؛ گردآوری، پردازش، اشاعه، ذخیره سازی، بهره برداری از اطلاعات مدرک به منظور فراهم آوردن خدمت برای جامعه است. در دوره اقتصاد دانش، کتابخانه به عنوان گنجینه دانش بشری ، سهیم شدن در پیشرفت دانش و حلقه ارتباطی مهم در زنجیره پیشرفت دانش خواهد بود. در قرن بیست و یکم کتابخانه ها بطور اجتناب ناپذیری با موضوع جدید مدیریت دانش مواجه خواهند بود. مدیریت دانش در کتابخانه ها می باید بر پژوهش و توسعه دانش، ایجاد پایگاه دانش، مبادله و اشتراک دانش بین کارکنان کتابخانه ( از جمله کاربرانش) ، آموزش کارکنان کتابخانه، تسریع پردازش صریح از دانش غیر صریح و تحقق اشتراک آن تمرکز کنند. تعریف مدیریت دانش: مدیریت دانش رویکرد نظام مند یافتن، درک کردن و استفاده از دانش برای دستیابی به اهداف سازمانی است و از طریق کاهش زمان و هزینه ی آزمایش و خطا یا تکرار، ایجاد ارزش می کند.


بر چسب ها:
نظرات ()
 
 
 
نویسنده : - ساعت ۱٠:۱٩ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱/۳٠
 

سیستم اطلاعات مدیریت گونه‌ای از سیستمهای اطلاعاتی رایانه‌ای است که می‌تواند اطلاعات را از منابع مختلفی در موسسه برای تصمیم گیری در رده مدیریتی جمع‌آوری و پردازش کند. کنترل مدیریتی نیازمند اطلاعاتی است که بخش از آن توسط سیستم‌های پردازشِ مبادلات تولید می‌شوند. سیستم‌های اطلاعاتی پشتیبان کنترل مدیریتی، اطلاعات تولید شده توسط سیستم‌های پردازش مبادلات را پردازش کرده و آنها را در شکل جدیدِ معنی‌داری به مدیر ارائه می‌کنند. چنین سیستم‌های اطلاعات‌ی، سیستم‌های اطلاعات مدیریتی نامیده می‌شوند. در مدیریت مدرن، یک مدیر بدون استفاده از چنین سیستمی نخواهد توانست اطلاعات را به موقع دریافت کرده و تصمیم صحیح را بر اساس آن اتخاذ کند.


نظرات ()
 
 
 
نویسنده : نرگس سیدی طبری - ساعت ۱٢:۱٥ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/۱/٢٤
 

این متن به نظرم جالب اومد. پنج تای اول رو فرستادم.امیدوارم جالب باشه واستون. :)

Ten things Google has found to be true

1. Focus on the user and all else will follow.

From its inception, Google has focused on providing the best user experience possible. While many companies claim to put their customers first, few are able to resist the temptation to make small sacrifices to increase shareholder value.


بر چسب ها:
نظرات ()
 
 
 
نویسنده : - ساعت ٤:۳۳ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱/٢٢
 

خلاصه 5 فصل نخست

فصل 1: درد

بسیاری از افراد جامعه با موقعیتی روبرو هستند که در دنیای به شدت پیچیده‌ای که در آن زندگی می‌کنند، از آنان انتظار می‌رود که در ازای دریافت کمتر، بیشتر تولید کنند. و با این حال به این اشخاص اجازه داده نمی‌شود که از بخش قابل ملاحضه‌ای از استعدادهای خود بهره بگیرند.


بر چسب ها:
نظرات ()
 
 
 
نویسنده : - ساعت ٤:٢٩ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱/٢٢
 

کتاب «هفت عادت مردمان مؤثر» نشان می دهد که مؤثر بودن، محصول منش ماست. می‌توانیم از طریق این هفت عادت عناصر اساسی مؤثر بودن را در دراز مدت بیاموزیم و درونی سازیم. این هفت عادت در صورت نهادینه شدن تأثیراتی نظیر اعتمادبه‌نفس افزونتر، بهبود روابط انسانی، ایجاد انگیزه در دیگران، خلاقیت و شادی و هیجان برای آموختی مهارتهای تازه خواهند داشت.


بر چسب ها:
نظرات ()
 
 
 
نویسنده : مجید محمدزمانی - ساعت ٦:۳۸ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/۱/۱٦
 

موثر بودن، خواه در زندگی شخصی خودمان و خواه در زندگی دیگران، محصول "منش" ماست، نه ثمره قواعد و فنونی برای اداره یا کنترل کردن دیگران. هفت عادت توصیه شده در این کتاب، برنامه ای برای ایجاد تغییر بنیادی و پایدار است. مشروط بر اینکه آنها را به خوبی بیاموزید، به دیگران تعلیم دهید و متعهد شوید که در زندگی روزمره به کارگیرید.


بر چسب ها:
نظرات ()